Nem is gondolnád, hogy mennyi mindenért felel az antioxidáns

Nem is gondolnád, hogy mennyi mindenért felel az antioxidáns

Írta: Spártai Vitamin - kedd, 2014, december 2 - 13:30

Miért fontos figyelni az antioxidáns pótlásra?

Nagyon leegyszerűsítve akár azt is mondhatjuk, hogy az immunerősítésben segítik a szervezetedet.

Az antioxidáns jelenti a sejtjeinket folyamatosan támadó szabadgyökök elleni védelem első vonalát

Olyan vegyület, amely az égési folyamatokat gátolja.
Az oxidánsok, vagyis a szabadgyökök képződése természetes élettani folyamat – de egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi van belőlük. Nagyon fontos, hogy kordában tartsd őket. Előfordul, hogy a szervezetben a különböző környezeti és életmódbeli tényezők hatására a szükségesnél több szabadul fel belőlük, és ilyenkor ezek a sejtek megkezdik pusztításukat, a sejtek rombolását.

Az antioxidánsok segítenek abban, hogy megfékezzük a szervezetünk károsodását. Talán segít megérteni az antioxidánsok fontosságát, ha tudod, hogy a tudomány mai állása szerint leginkább az oxidánsok felelősek a daganatos betegségekért, az érelmeszesedésért és az öregedés folyamatának felgyorsulásáért.

Hallottál már róla, hogy egyes kutatások szerint azok az ételek és táplálék-kiegészítők, amelyek antioxidánsokat, omega-3 zsírsavakat, természetes növényi vegyületeket is tartalmaznak, fokozzák az agyműködést, és segítenek a szellemi frissesség megőrzésében?

Antioxidánsok természetesen is képződnek a szervezetben, de magától értetődő, hogy külső forrásokból is érdemes pótolni őket

A legegészségesebb, ha a zöld színű zöldségfélék (spenót, brokkoli), bogyós gyümölcsök, olajos magvak fogyasztásával pótolod. Az étcsokoládé fogyasztását is javasolják a szakemberek. Ha nem rajongasz a spenótért, vagy visszafognád magad az olajos magvak és a csokoládé fogyasztásától, akkor vitaminokkal, vitaminkészítményekkel is hozzájuthatsz antioxidánsokhoz.
A leginkább ismert antioxidánsok közé a C-, az A- és E-vitamin tartozik.

Az E-vitaminról keveset hallani, pedig egyáltalán nem elhanyagolható vitaminfajta

Az E-vitamin kedvező hatással van a szív- és érrendszeri betegségekre, a cukorbetegségre, a koleszterinszintre, emellett még fiatalítja a bőrt és a hajat is.

Amikor sportolás során a testünk intenzívebb anyagcserét folytat, a nagyobb oxigén-felhasználás miatt több szabadgyök keletkezik. Ezért érzel fáradtságot, izomlázat. Egyes kutatások szerint az E-vitamin hatékony ezeknek a panaszoknak a csökkentésében is antioxidáns hatása miatt.

Mivel zsírban oldódó vitamin, ezért az egyes sejtek sejthártyáját védi, így védőfaktorként hozzájárul az öregedési folyamatok gátlásához is.

Nem csak a sportolóknak ajánlott a szedése, hanem azok számára is nagyon fontos, akik nagy légszennyeződésnek vannak kitéve, vagy például túl sok klóros csapvizet isznak.

Az sem mindegy, hogy természetes vagy szintetikus E-vitamint fogyasztunk

A természetes E-vitamint növényi olajokból vonják ki. Az ilyen vitamin előállítása drágább, mint a mesterségesé, de hatásosabb a szervezet számára. A természetes eredetű E-vitamin jelölése a doboz címkéjén: „d-alfa-tokoferol”, míg a szintetikusé: „dl-alfa-tokoferol”. Ezt érdemes mindig ellenőrizni az összetevők között.

Tudj meg többet az antioxidáns pótlására tökéletesen alkalmas E-vitaminról!

E-vitamon