Szabadban, szabadon! - Szabadtéri sporttevékenységek

Szabadban, szabadon! - Szabadtéri sporttevékenységek

Írta: Spártai Vitamin - kedd, 2016, március 22 - 14:27

Szabadban, szabadon!  - Szabadtéri sporttevékenységek

A téli álom végén a sport iránti igény megnövekszik - ez a tapasztalat. Ki-ki vérmérsékletének megfelelően kezdi el a fizikumát terhelni. A szakemberek különböző korosztályoknak különböző sporttevékenységeket javasolnak, és külön személyre szabott intenzitást.

Nagyon fontos, hogy a megnövekedett teljesítményhez legyen felhasználható tápanyagforrás: vitaminok, ásványi sók, nyomelemek: erre a Spártai Szuper multi multivitamint ajánljuk.

És most lássuk, mik azok a sportok, amiket szinte bárki bármikor nyugodt szívvel elkezdhet!

Intenzív séta – a nordic walking

Ez a fajta mozgás a reneszánszát éli. A nordic walking komoly sporttevékenységnek nevezhető, mivel a szervezetet eleve terhelésre készteti. A séta tempója gyors, a lépések hosszabbak. A két bot jellemző kelléke a sportnak: a testsúlyunk egyenletesebb tehereloszlását segíti, és mentesíti a térdízületeket a nagyobb teljesítmény érdekében. Nagyon könnyen elsajátítható sport, főleg a 40 év fölöttiek körében divatos. Remek kalória égető, fejleszti az állóképességet és növeli a tüdő oxigénfelvevő képességét. Ezen kívül családi sportnak sem rossz, mivel minden korosztály tud tempósan közös sebességen sétálni.

Kocogás

Mindenkinek javasolt, mert már nem séta, de még nem futás. A kocogók nem a sebesség megszállottai és nem az időmérő ellen harcolnak. Csak kocognak. 20-30 percben meglihegtetik, megizzasztják magukat és azzal a tudattal állnak a zuhany alá, hogy „megcsináltam”. Ez egy kellemes érzés. A kocogásnál már feltétel a jó minőségű futócipő, mert így védhetjük a leginkább a térdízületeket.

Futás

Az a futó, aki lehagyja azt, aki nordic walkingol, és aki kocog. A futást már komolyan kell venni a fizikai terhelés szempontjából. A pulzusszám, a vérnyomás megemelése itt már cél. A futásnál egy-egy sprint beiktatásával már mérhető a kondíció állapota, mindenki felmérheti, hogy meddig bírja, hogyan bírja a maximális terhelést. Egy nagy futás végén egy félreismerhetetlen eufória érzés is keletkezhet. A „megcsináltam az edzést, amit akartam” érzése és a szervezet tartalék-felhasználásának beindulása váltja ki ezt a remek érzést.

Kerékpározás

Bringázni nagyon jó, és hatalmas előnye, hogy jóval nagyobb területet lehet bevonni a kikapcsolódásba, mint a futással vagy a sétával. A kerékpározás sportértéke a sétáéval van nagyjából egyenértékben. Átlagos kondícióval is jó messzire el tud tekerni bárki, miközben szabad levegőn van és egy jó úti cél esetén szép tájakat is láthat. Már az is pozitív hatással lesz szervezetére, ha a mindennapi útvonalát a munkahelyére kerékpárral teszi meg!

Úszás

Az erőnlét fejlesztésére javasolják az orvosok, mert az úszók a saját testsúlyukkal dogoznak és ennek következtében a legapróbb izmok is mozognak. Az erőnlét mellett a legfontosabb az úszásban a légzés-ritmus fejlesztése. A tüdő kapacitása megnő, még akkor is, ha nem bukófordulóval fordulunk a medence végén.

Görkorcsolya

Egyre divatosabb edzésforma, mert a sebesség elérése bizony követeli az energia befektetést. Van, aki munkába is így jár. Az egyensúly megtartása rengeteg izmot használ föl, ezért ez a mozgásfajta a leginkább zsírégető, megfelelő időintervallumban és intenzitással.

Edzés végén

A rövid pihenő kihagyhatatlan. Ekkor szummázzuk, hogy sikerült és elértük a kitűzött napi célunkat.

Fontos azonban, hogy az edzés befejeztével pótoljuk azt, amit a szervezetünk felhasznált. Rendszeres, intenzív edzés mellett ne feledkezzen meg a megfelelő táplálék-kiegészítőről sem: a Spártai Szuper multi multivitaminnal minden megkap szervezete, amire szüksége lehet!