Úgy érzed néha, hogy rögtön felrobbansz?

Úgy érzed néha, hogy rögtön felrobbansz?

Írta: Spártai Vitamin - szerda, 2014, október 22 - 17:12

Tudtad, hogy egyetlen ásványi anyag - a magnézium - hatással van a tested anyagcseréjére, a csontjaid növekedésére, és az izmaid megfelelő működésére? 
Olyan fontos ásványi anyag, hogy a hiányát szinte bárhogyan érzékelheted. A magnéziumhiány diagnosztizálása nehéz, mert a tüneteit könnyen össze lehet téveszteni más, krónikus betegségek tüneteivel. 

Milyen jelek figyelmeztetnek a hiányára?

  • alvászavar, álmatlanság
  • kimerültség
  • fáradékonyság
  • fejfájás, migrén
  • izomgörcs, izomláz szerű fájdalmak
  • stressz, állandó testi lelki feszültség

Ezeket a tüneteket persze betudhatod annak is, hogy egyébként is állandóan rohansz, a munkád miatt tele vagy feszültséggel, de jó ha gondolsz erre is. A magnézium az idegrendszer sejtjeinek működtetésén túl a csontok és fogak felépítésében is részt vesz a kalcium mellett. A kalcium és a magnézium megfelelő arányban való folyamatos bevitele létfontosságú a szervezeted számára. Hosszú távon a magnézium hiányának következtében megnő a csontritkulás, a cukorbetegség, a magas vérnyomás, a szívinfarktus és az agyi katasztrófák kockázata is. Az intenzív izommunka, az állandó munkahelyi kihívás, de akár egy rázósabb vizsgaidőszak is növeli a magnézium szükségletet.


Hogyan biztosíthatod a szervezetednek szükséges mennyiséget?
A magnézium természetes úton is pótolható. A zöld színű növények tartalmazzák, például a zeller és a spenót, de van a magvakban, dióban, mogyoróban, mandulában, és a kakaóban is. Ha azonban nem tudod egészséges táplálkozással biztosítani tested számára a megfelelő mennyiséget, akkor érdemes megbízható táplálékkiegészítő formájában pótolni. Egy felnőtt átlagos napi szükséglete kb. 250 milligramm. Fontos arra is figyelned, hogy a szervezetedben is minden összefügg mindennel. A kalcium megfelelő felszívódásához elengedhetetlen a magnézium és a D-vitamin is. A B6-vitamin segíti a magnézium sejtekbe való bejutását.


Hogyan érdemes táplálékkiegészítőt választani?
Ha tartasz tőle, hogy természetes úton nem tudod a szervezeted számára szükséges mennyiségű ásványi anyagot és vitaminokat pótolni, akkor csupán néhány jó tanácsot szeretnénk adni. Olvasd el a termék leírását, ismerd meg az összetevőit. Egyáltalán nem mindegy, hogy azok a termékek, amiket éppen az egészséged megőrzése miatt szedsz, mennyi káros, úgynevezett "vivő" anyagot tartalmaznak, hol és milyen körülmények között állították elő őket. Egyes vitaminok, ásványi anyagok túladagolása akár káros is lehet. Minden nap igyál meg legalább másfél liter vizet. 


Neked szükséged van magnéziumra? >