cropped-66872257-3061537820553324-5391957348476518400-n.jpg

Regenerálódás- kerékpár- spinning. Interjú Alekóval!

Megosztva:

Mi az, amire mindig figyelmet fordítok?

Első helyen kiemelném a folyadék fogyasztást. Iszom edzés előtt is, alatta is, és figyelmeztetem erre az edzésen résztvevőket is. Fontos, hogy frissítsünk és egy-egy kortyot menet közben is magunkhoz vegyünk, 8-10 percenként igyunk folyadékot ne várjuk meg, hogy szomjúságot érezzünk. Ez az egyik legfontosabb, amit tehetünk, hogy ne száradjunk ki, a teljesítményünk ne csökkenjen. Én általában két kulaccsal indulok útnak, egyikben ásványvizet viszek magammal, a másikban izotóniás italt. Mikor túrán vagyunk, akkor a nap végén egy-egy sör is jól tud esni persze ezt csak a jókedvünk érdekében (azt olvastam sok benne az ásványi anyag 🙂  ) 

Étkezésemre alapvetően is odafigyelek. Túl vagyok pár térd és bokaszalag sérülésen, nem szeretném ha ez megismétlődne- ezért odafigyelek táplálkozásomra és ezáltal a súlyomra. Igyekszem sok salátát enni- természetesen a kedvencem a görög tzatziki és horiatiki saláta. Ezeket párosítom húsokkal- különböző módon elkészítve. Edzés előtt vagy edzésnapon ebédre inkább szénhidrátban gazdag ételeket fogyasztok pl.:tészta, rizs. Edzés után közvetlenül igyekszem szénhidrátot és fehérjét fogyasztani, hiszen pótolni kell a felhasznált fűtőanyagot!!! Később vacsorára pedig újra saláta és fehérje tartalmú ételeket részesítek előnyben. 


Mivel gyerekeim is aktívan sportolnak, így a példamutatás számomra nagyon fontos- együtt is nagyon sokat tekerünk. Amit még kiemelnék a folyamatos vitaminpótlás– főleg most, hogy már jön az ősz és a rossz idő- kevesebb lesz a saláta és gyümölcs a piacokon. Fontos, hogy a vitamin tartalékok ne ürüljenek ki az edzések során ezért minden nap pótolni kell azokat! 

Az én Tzaziki receptem: 3 kígyóuborka, csíkosra hámozva, félbevágva, magjait kivágva. 1 l görög joghurt, 3-5 gerezd fokhagyma ízlés szerint, 2-3 kanál olíva olaj, 1 teás kanál vörösborecet, só, bors.  Az előkészített kígyóuborkákat lereszeljük, egy szűrőre helyezzük, és hagyjuk állni hűtőben akár egy estét is.

Nem nyomkodjuk, hagyjuk hogy magától lecsepegjen, kiszáradjon. Így ropogős marad a kész salátában és nem áztatja azt el. A lereszelt uborkát egy nagy tálba tesszük, meglocsoljuk az olíva olajjal, ecettel, a kinyomott fokhagymával elkeverjük, majd a joghurttal is. Sózni, borsozni csak ezután szabad, mert ha a sót közvetlenül az uborkára szórjuk és úgy keverjük el, az is levet ereszt. A jó tzatziki sűrű, nem folyós, leveses! Fontos a jó minőségű görög joghurt is természetesen. Ha nem sikerül hozzájutni, akkor a hígabb joghurtot keverhetjük tejföllel is, hogy sűrűbb legyen a végeredmény.

Próbáld ki most! Doppingmentes Vitamin válogatásunk- Spártai Fusion