cropped-img-2350.jpeg

Regenerálódás verseny után

Megosztva:

Györkös Virággal beszélgettünk arról, hogy miként regenerálódik egy-egy verseny vagy nagyobb edzés után. 

Figyelsz -e arra, hogy két verseny között legyen feltöltődési idő?

Igen. Maratonnál vagy hosszabb verseny esetén ez 3-4 hét szokott lenni.

Mennyit alszol verseny előtt? 

Lehetőleg minél többet. Ezt sok minden befolyásolhatja (rajt időpont, mikor érkezek a versenyre), de nem vagyok izgulós, én általában jól alszom.

Észrevetted-e, hogy befolyásolja a pihenés vagy a táplálkozás a teljesítményedet?

Természetesen igen. Sokszor “estem be” kisebb versenyekre. Rohanó világunk sajnos ilyen. Régebben a sérüléseim ebből adódtak. (Munkából a rajtba. Ilyen szempontból emlékezetes volt a Kékes Csúcsfutás számomra. ) Egy életre szóló lecke volt. Ma már jobban ügyelek rá, hogy pihenten álljak rajthoz.  A komolyabb versenyeknél pedig egyenesen kötelező a pihenés!

Ügyelsz -e az étkezésre verseny előtt? Verseny napokon?

Igen. A verseny előtti napokra is megvan a megszokott menetrend. És a verseny napjára is. Ami a legfontosabb, és ezt ki is szeretném emelni, hogy SOKAT KELL INNI! A hidratálás rendkívül fontos! Már a versenyt megelőző napokban is!

Mit szeretsz fogyasztani verseny előtt? 

Verseny előtti napon a tésztafélék szerencsés választások. A szénhidrátok raktárak feltöltése miatt. A verseny reggelén nekem bevált recept a zabpehely.

Verseny után van jutalmazás?

Kimondottan verseny utáni jutalmazás nincs. Inkább rengeteg innivaló az, ami ilyenkor szükséges.

Használsz -e lazító hengert, gyógytornát, vagy bármilyen eszközt, eljárást- ami segít a lazításban, izomregenerálódásban?

Igen. SMR hengerem és golyóm is van többféle, ezeket rendszeresen használom is. Masszőrhöz is járok rendszeresen. Kimondottan mélyizom és sportmasszőrhöz, aki segít rendbe hozni az izomzatomat és meg tudja előzni a sérüléseket. 

Milyen hosszan nyújtasz edzés vagy verseny után? Fontosnak tartod?

Edzések és versenyek után is nyújtok. Edzések után 10 perc általában elég. Nehéz versenyek után, naponta többször is, néha akár 2-3 napig. Attól függ, mennyire vette igénybe a verseny az izmokat. 

Köszönjük az interjút és jó versenyzést!