img-1595

Vedégünk: Györkös Virág – 2.rész

Megosztva:

Folytatjuk korábbi beszélgetésünket Györkös Virággal a sport iránti szeretetéről és sportolói életek alakulásáról…

A futás, a bringa, úszás? Melyiket kedveled a legjobban?

Alapvetően futónak tartom magam. 

A triatlonhoz csak 2015-ben érkeztem meg.  Futkostam addig is. Akkor ismertem meg Madarasiné Prágai Krisztinát, aki futótársat keresett. Helyette én kaptam tőle egy másik világot. Ő vezetett bele a triatlon világába. Az úszás, futás adott volt ekkor már.


Mennyi időt töltesz edzéssel egy héten?

Attól függ, mire készülök.

Alapjáraton 9-10 óra. Ha komoly versenyre készülök, akkor ez az alapozás időszakában lehet 12 óra vagy több is.  Mivel 2 gyereket (lányom 9, fiam 13 évesek) nevelek egyedül, ezt nehéz összehozni. Sokszor edzek hajnalban, az úszóedzéseket a lányom edzéseihez tudom igazítani. Illetve futáson sokszor kisérnek ők is bringával. A lányom 7 évesen már profin frissített bicikliről. Gyakoroltuk edzésen, így neki sem volt unalmas, sikerélménnyel járt. Ma már tartja az iramot is, ha arra kérem.

Szuperül működünk együtt! Tavaly terepfutó versenyeken, amikor én futottam, ők indultak egyénileg (10 -13 km-es túrákon. Talpraesetten tájékozódnak. Büszke vagyok rájuk!


Büszkeségeim!

Van valami kabalád?

Kabalám külön nincsen. Elég, ha versenyen a rajt előtt fekhetek a fűben, meditálva pár percig.


Van valami kialakult rutinod, vagy ez versenytől függ?

Verseny előtti rutin van. Természetesen sportága is válogatja. A reggeli és időben érkezés fontos nekem. A fejemben akkor van rend, ha nem kell kapkodnom.

Mit étkezel versenyidőszakban? Mindig figyelsz a táplálkozásra?

Általában figyelek az étkezésemre. Sok zöldséget, gyümölcsöt eszem. Húst keveset, inkább halat. Tésztaféléket annyira nem szeretem, de verseny előtti feltöltésre nagyon jók! Bár, kinek mi a tökéletes! Azért nem viszem túlzásba. A csokit szeretem! Kimondottan versenyidőszakban nem étkezem máshogy.  Viszont a verseny előtti napokban és aznap reggelre meg vannak a saját bevált ételeim. 

Amatőr futóknak mi az a 3 legfontosabb dolog, amit javasolni tudsz, hogy sikeres legyen a felkészülés mondjuk egy félmaratonra?

Fokozatosság. Rendszeresség. Kitartás


Vidámság az indulásnál 🙂

Mi volt élted legnehezebb versenye és miért?

Ez nehéz kérdés. Minden verseny kedves emlék. Talán az OrfűMad triatlon fesztivál 2016-ban. Orkán erejű széllel, esővel, 8 fokban. A Pécsi tó vize is nagyon hideg volt. A neoprémben is fáztunk. Lila lábujjakkal érkeztünk a depóba. Bringa után a lábfejemet kb. a futás 5. km-étől kezdtem érezni. Mégis az egyik legjobb emlékem!

Mi volt a legnagyobb sikered?

-13 évesen az mezei OB bajnoki cím. 

-2018-ban a triatlon hosszútávú Országos Bajnokságon a nagyatádi Extrememan-en, ironman távon (3,8 km úszás, 180 km kerékpár, 42 km futás) elért korosztályos 3. hely. 



Illetve az Aquticrunneren, (6 km úszás, 24,5 km futás) Lignanoban, Olaszországban, a külföldiek között elért 2. hely.

Mit ajánlanál egy kezdőnek, hogyan induljon el? Milyen rendszerességgel? 

A rendszeresség nagyon fontos! Sok mindentől függ, hogy mennyit és hogyan. Kortól, nemtől, súlytöbblettől, volt-e sportmúlt, van-e valami egészségügyi probléma. Saját képességektől függ a táv és a sebesség. De minimum heti 3-4 alkalommal menjen el és kocogjon.

Mi a kedvenc ételed verseny előtti napon?

Nincs kedvencem a verseny előtti, de mindenképpen tésztaféle. A verseny napján viszont a szokásos zabpelyhem reggelire nem maradhat el.

Milyen kihívás áll előtted még, amit mindenképpen szeretnél legyőzni?

Kihívások idénre egyrészről terepen lesznek. Olaszországba készülök ismét, most egy 70 km-es (4200 m) Ultra-Trail versenyre.  Aztán vízben és szárazon egyszerre, az AquaticRunner idén is. 

Egyelőre Lignano, de kacérkodom a hosszabb táv gondolatával is. Talán jövőre! Aztán a Spar Maraton. Ott a célom ismét a saját időm megjavítása. Csak magammal versenyzem. Tavaly sikerült a 20 évvel ezelőtti időmön javítanom. 43 évesen jobbat futni, mint 22 évesen, számomra ez hatalmas öröm volt és lehetetlennek tűnő vállalkozás. Mégis sikerült! 

Ha elhiszed, hogy meg tudod csinálni, a legfontosabb lépés a cél felé! Sok minden érdekel! Szerintem lesznek még ötleteim!



Mit adott számodra a sport?

  • A legjobb csapatépítő.
  • Önismereti továbbképzés egyénileg, saját tempóban. Érzelmileg, testileg egyaránt. 
  • Mások hite benned kifejleszti az önmagadban való hit képességét. 
  • Sokszor hittek bennem mások, mikor én még nem. (Ez jóleső érzés és hatalmas erő.)
  • Vidámságot, humort, amivel a hétköznapok is könnyebbek. Hiszen minden nehézsége ellenére vagy tán éppen ezért, sok vicces helyzet és történet adódik. 
  • Olyan élményeket, amiket sehol máshol nem élhetsz át . 
  • Rengeteg barátot, közös élményeket. 

Györkös Virág ( Anya, Futó, 2x-es ironman)